Het is niet altijd even handig, maar een groot aantal Nederlanders doen liever alles zelf. Uit eigen ervaring weet ik dat je jezelf er alleen maar mee pest. Toch kan het ontzettend lastig zijn om bepaalde verantwoordelijkheden en taken over te dragen aan iemand anders. Zeker wanneer het om zaken als geld gaat of wanneer je de persoon in kwestie niet echt kent. Er komt echter altijd een bepaald punt waarop je niet anders kunt. Het is dan tijd om de taken over te dragen aan een professional. Dit gebeurde bij mij in het begin van het nieuwe jaar. Zo heb ik besloten om een Adwords professional in te schakelen.

Het kantelpunt voor mij

Zoals ik al aangaf, ga je vanzelfsprekend niet zomaar taken uitbesteden aan een professional. Zeker wanneer je een eigen bedrijf hebt, wil je in eerste instantie alles zo dicht mogelijk bij jezelf houden. Dat werkt in het begin prima, totdat het kantelpunt komt. Voor mij kwam dat punt vorige week. Ik was weer eens voor de zoveelste keer aan het prutsen met Google Adwords. Voordat je zegt: er zijn cursussen te volgen. Ik weet het. Toch krijg ik het om een of andere reden niet perfect onder de knie.

Campagnes willen niet lopen zoals ik wil en mijn beoogde doelen worden niet behaald. Ik begrijp natuurlijk dat Ads in eerste instantie een investering is. Pas later profiteer je er echt van. Inmiddels ben ik al zo’n tijd verder, dat ik eigenlijk al van de voordelen hoor te genieten. Dat was dus voor mij het kantelpunt om een Adwords professional in de arm te nemen. Het was de hoogste tijd om het over te dragen aan de professionals.

Eindelijk de voordelen

In het begin had ik er wel echt een beetje moeite mee om mijn Ads over te dragen aan een Adwords professional. Gelukkig begreep de Adwords professional van GMU mijn situatie volledig. Hij was zo vriendelijk om toe te lichten waar ik steeds de fout in ging. Daarnaast liet hij ook zien hoe hij nu te werk is gegaan.

Mijn voornaamste probleem was een gebrek aan structuur en organisatie van mijn campagnes. Mijn Ads account was eigenlijk een beetje een puinbak geworden. De Adwords professional heeft dit snel en soepel opgelost. Hierdoor profiteer ik dan nu eindelijk echt van de voordelen van een goede Ads campagne! Ondanks dat het moeilijk is, kan het overdragen van taken zoals het Ads beheren echt de betere optie zijn.