Je weet heus hoe het werkt. Want als jij goed bent voor je personeel, is je personeel goed voor jou en je bedrijf. Dat kan zich op verschillende manieren uiten. Jij kunt er bijvoorbeeld voor zorgen dat je personeel gebruik kan maken van een massagemogelijkheid om de stijve spieren en zere nekken los te maken. Je kunt er ook voor zorgen dat ze het lekker warm en comfortabel hebben terwijl ze achter hun bureau zitten. Bijvoorbeeld door infrarood-verwarming.nl. Dat is een andere soort warmte,  één die ook bijvoorbeeld in verschillende sauna’s wordt gebruikt. Je personeel zal heerlijk kunnen werken zonder stijve spieren en zere nekken.
Infrarood-verwarming.nl

Maar je kunt nog meer doen

En nee, je hoeft heus niet met dikke bonussen en grote kerstpakketten te strooien om je personeel tevreden te stellen. Alleen al goede koffie uit de automaat zal er voor zorgen dat je mensen met veel plezier naar het werk komen. Kies bijvoorbeeld eens voor een machine die de bonen maalt en daarna echt verse koffie zet. De gesprekjes bij de koffieautomaat zullen dan een stuk positiever klinken. Serveer ook eens een koekje bij de koffie of zorg voor een bijzondere smaak thee. Zo win je de harten van je personeelsleden.

Vier een verjaardag echt

Ieder personeelslid is één keer per jaar jarig. Dat is natuurlijk een vast gegeven. Door je mensen op hun verjaardag (letterlijk) in de bloemetjes te zetten, zorg je ervoor dat ze blij met je zijn. Het is maar een klein gebaar, maar het geeft wel aan dat jij weet wat er leeft op de werkvloer. Ook bijzondere gebeurtenissen als de geboorte van een kind, een huwelijk of een overlijden binnen de familie laat je natuurlijk niet zomaar stilletjes voorbij gaan. Wanneer jij echte, oprechte aandacht besteed aan je personeel, zul je dat onder andere terugzien in de cijfers met betrekking tot het ziekteverzuim. Ook zullen targets beter gehaald worden.

Maak het jaar af met bijzondere dingen

Bedenk van te voren goed dat al die bloemen en die koffiebonen je flink wat geld kunnen gaan kosten. Het is dan ook slim om dat van te voren goed te budgetteren. Anders kom je aan het eind van het jaar geld te kort en dan doe je misschien (onbewust) juist die ene medewerker die zo ontzettend hard werkt te kort. En reken maar dat je daar kritiek over zult krijgen. Gelijke monniken, gelijke kappen is echt het devies. Maar vooral geen onderscheid tussen de verschillende personeelsleden.